Hírek
Medjugorje-i zarándokút 2012. 10. 19-23.

A magas hegyek között megbúvó kis települések utcáit járva és a környező magaslatokat meghódítva gyakran van olyan érzése az embernek, hogy az ég és a föld ezeken a helyeken egy kicsit jobban összeér, mint másutt a világon. Ezeken a helyeken végtelen nyugalmat áraszt magából minden, a dübörgő harmadik évezred csábításai nem tudnak erőt venni az embereken.

Ilyen hely Medjugorje is, ahová eddigi földi életem fél évszázada alatt először idén október 20-án jutottam el a Rákoshegyi Családok Egyesülete által szervezett zarándokcsoporttal.

Bővebben...

Kassai kirándulásról

2012. április 30-án, reggel fél 6-kor indultunk a Rákoshegyi Katolikus templom elől. A korai indulástól senki sem riadt vissza, mind az 50 fő izgatottan várta az indulást. A buszban odafelé gondolatokat hallottunk Márai Sándorról, a kassai polgárról és írásairól. Kiselőadásokat hallgattunk Kassáról és annak templomairól.

Első állomásunk Kassa volt, ahol 10 órakor egy szentmisén vettünk részt a premontrei templomban, ahol templomunk énekkara is énekelt. Az egykori jezsuita, ma premontrei Szentháromság-templomot Báthory Zsófia adományából I. Lipót császár építette 1671– 1681-ben, Kőrösi Márk esztergomi kanonok, Pongrácz István és Grodecz Menyhért jezsuita atyák Bethlen Gábor felkelése idején bekövetkezett, 1619. szeptember 6-i vértanúhalálának helyén.

Bővebben...

Betlehemes játék 2011

2011. december 24-én 15 órakor a Rákoshegyi Templomban Betlehemes játékot adtak elő a vállalkozó kedvű gyermekek. Immár hagyományos rendezvény ismét nagy sikert aratott. A gyermekek már november végétől készültek. Fazekasné Klári és Kozák Attiláné tanította be a szerepeket. A résztvevőknek és a nézőknek is nagy élményt jelentett, méltó kezdete volt a karácsonyi ünnepnek. A képek a Galériában megtekinthetők.

Pozsonyi kirándulás

2011. november 19-én, 50-en, Béla atya vezetésével zarándokútra mentünk egykori koronázási városunkba, Pozsonyba.

Reggel fél 9-kor indult a buszunk a plébánia elől, s rögtön megragadtuk az alkalmat, hogy a reggeli ima után a jelenlévő Erzsébeteket köszöntsük egy korty pálinkával és pogácsával –hála Szabó Katinak és Fejér Gyulának-. Útközben énekeltünk, a rózsafűzért is elmondtuk, s egy kissé borongós időben, délre értünk be ebbe a gyönyörűen felújított városba. Ügyes buszvezetőnk a Grassalkovich palota közelében tett ki minket a kellemesen meleg buszból. Miután mindenki magára húzta, amit még a táskában talált, s megette elemózsiáját, elindultunk –egy kis szabadprogram után- városnéző sétánkra. Kacskaringós, néhol szűk utcácskákon keresztül haladtunk, miközben Béla atya megmutatta a legfőbb látnivalókat, mint például az Érseki palotát és udvarát, az Orsolyák templomát és kolostorát, az Óvárosházát, a pozsonyi várat, számos gyönyörű palotát és lakóépületet. Közben megismertük a város és egyben a magyar történelem egy részét. Amikor már semmi reményt nem láttunk arra, hogy ne fagyjon le kezünk-lábunk, Béla atya egy határozott mozdulattal bevezetett minket egy igen hangulatos kávézóba, ahol egy kis beszélgetés, forralt bor és tea után más színben kezdtük látni a világot. (Bár jókedélyünk egész nap velünk volt.) Ezután utolsó úticélunk felé vettük az irányt, s  4 órára a Szt. Márton dómnál voltunk, ahol Plébánosunk misét celebrált. Igaz, hogy itt is elég hideg volt, de átmelegített minket az a tudat, hogy itt koronáztak meg 11 magyar királyt és 8 királynét. Igazán gyönyörű ez a XIII szd-ban épült katedrális. A mise után  kedves buszvezetőnk ismét meleg busszal várt már minket, ahol utolsó szendvicseinket hamar megettük. Gondoskodó kezek különböző süteményeket és gyümölcsöket kínáltak végig, így tényleg jó handulatban telt a hazaút is. Este fél 10 órakor kanyarodtunk be Rákoshegyre, s mindenki egy szép nap élményeivel térhetett haza. Köszönjük a körültekintő szervezést, s várjuk a következő kirándulást!

Farkasné Tóth Ildikó

Tapolyai Emőke előadás

Tapolyai Emőke pasztorál-pszichológus tartott előadást "Életszeretet" címmel október 22-én a Közösségi Házban. Megtudhattuk, melyek az alapvágyaink (közösség Istennel, biztonság, értékesség-tudat, egyedi-különleges vagyok, fontosság-tudat, szeressenek és szerethessek, élvezni az életet és megtalálni az élet értelmét), s azt, hogy ezek a vágyak mindannyiunkban megvannak. Beszélt az Istenbe vetett bizalom fontosságáról, arról a többletről, mellyel mi keresztény emberek - a hit által - rendelkezünk. Hangsúlyozta, mennyire fontos,  hogy rácsodálkozzunk az élet kisebb és nagyobb csodáira, hogy meglássuk az áldásokat a hétköznapokban is.
Az előadás után kérdéseket tehettünk fel, illetve az előadó kíváncsi volt véleményünkre. Jó volt látni, sokan időt szakítottunk arra, hogy meghallgassuk egy mélyen hívő ember gondolatait az élet szerethetőségéről.