Hírek
Pomázi Zoltán koncert

2011. 10.01-jén a Rákoshegyi Napok rendezvénysorozat keretében Egyesületünk meghívására nagysikerű családi koncertet adott Pomázi Zoltán, a Bojtorján Együttes frontembere. Először a kisebbeket örvendeztette meg Pomázi Zoltán a gyermekdalaival, majd a közel egyórás műsor végén néhány számot eljátszott a felnőtteknek is. A Száncsengő című szám előadásában egy kislány is segített. Nagyon jó hangulatú koncert volt, köszönjük szépen! A koncerten készült képek a Galériában megtekinthetők.

Hubai Gergely előadása

Egyesületünk szervezésében október 7-én 18 órakor a Rákoshegyi Közösségi Házban  Hubai Gergely előadására várunk mindenkit nagy szeretettel!

Az előadás címe: A harag napja - egy filmsláger anatómiája.

Ki hinné, hogy a filmzenék világának egyik legtöbbet idézett motívuma a középkorig nyúlik vissza? Bár a "Dies Irae (A harag napja)" az 1969/70-es liturgiai reformok során kikerült az ún. római rítusú misékből, a mozikban mind a mai napig hallható a végítélet eljövetelét megéneklő motívum.

Az "A harag napja: Egy filmsláger anatómiája" című előadás teljes körképet ad a gregorián motívum filmzenei felhasználásáról , beleértve szerzői specialitásokat (Miklós Rózsa, Elmer Bernstein) és műfaji sajátosságokat (vígjátékok, thrillerek).

A lassan évezredes zenei sikertörténet utolsó száz évének átfogó krónikáját Hubai Gergely, az ELTE Filmtudomány Tanszékének filmzenei kutatója mutatja be egy zene- és filmrészletekkel gazdagon illusztrált előadás keretén belül.

Éjszakai túra

"Pilisi pálos" éjszakai zarándoklat Márianosztrára, a kegykép 300 éves évfordulójára

A remeték "elhagytak mindent, hogy megtalálják a MINDENT".

2011. október 8. (szombat) éjjel

Találkozás 19:30 - 19:40 között az Örs vezér téren, a 32-es busz végállomásán (a Cédrus piacnál).

32-es busszal, majd vonattal utazunk Piliscsabára.

Gyalog megyünk:

Piliscsaba - Klastrompuszta - Pilisszentlélek - Basaharc, rév - Szob - Márianosztra

Reggel érkezünk a Dunához, révvel kelünk át.

Márianosztrán az ünnepi szentmise vasárnap 10:30-kor kezdődik,

ott csatlakozunk a többi zarándok csoporthoz.

Visszafelé gyalog (kb. +7 km) vagy kisvasúttal Szobra.

Onnan vonattal Rákosrendezőre (14:09-re vagy 15:09-re érünk vissza).

A táv kb. 40 km, fárasztó, különösen az éjszaka miatt.

Teljesárú jegyek összesen (Budapest bérlettel rendelkezőknek): 1875 Ft

+ Kisvasút: 600 Ft

Kézműves foglalkozás a Helikopter Napon

2011. 09. 03-án a Rákoshegyi Közösségi Ház munkatársai által 2. alkalommal megrendezett Helikopter Napok szervezésébe Egyesületünk is bekapcsolódott. Enikő és Erzsi vezetésével kézműves foglalkozást tartottunk. Szebbnél-szebb ősztündéreket készítettek a vállalkozó kedvű gyermekek és felnőttek. A rendezvényről néhány kép a Galériában megtalálható.

Tábor Kaposszentbenedeken

2011. 07. 11-17-ig Kaposszentbenedeken tartottunk nyári tábort.

Összesen 51 fő vett részt, ebből 21 felnőtt és 30 gyerek (bár nem tudott mindenki a tábor egészén részt venni). Színvonalas, tartalmas programot sikerült megvalósítanunk. Ezúton is köszönjük a támogatóinknak a segítséget! Közösen főztünk Fazekas Laci vezetésével. Napi beosztás szerint gyerekek és felnőttek is elláttak naposi feladatokat. Minden reggel volt reggeli torna, esténként közösen imádkoztunk. Sokat játszottunk, számháborúztunk és a közeli Petörke tóban szinte minden nap fürödtünk. Esténként volt énektanulás, közös játék (fele-sem igaz), beszélgetés a fiataloknak és külön a felnőtteknek is.

A kerékpárokat teherautó vitte le, így könnyen megismerkedtünk a környék nevezetességeivel:

• Megtekintettük Szennán a tájházat és falumúzeumot.
  • A nagyok Igalra bicigliztek, ahol a strandon fürödtek.
  • Kaposmérőn a Kassai lovastanyán lovasíjász bemutatón vettünk részt, mindenki kipróbálhatta az ügyességét az íjászatban és lovaglásban, majd az ősmagyarok életmódjáról, szokásairól szóló előadást hallgathattuk meg.
  • Mindannyian elbicigliztünk Kaposvárra is, megismerkedtünk Kaposvár nevezetességeivel, meglátogattuk a Rippl Rónai Múzeum képtárát és természettudományi kiállítását, az ásványmúzeumot és a krokodil kiállítást is.
  • A Zselici Tájvédelmi Körzet természeti értékeit is felfedeztük kerékpározás közben.
  • A tábortűznél népdalpokat énekeltünk, körtáncokat tanultunk.
  • Szombaton 17 órakor szentmisével adtunk hálát a tábor sikeréért.
  • Vasárnap hazautaztunk.

Az idő is kedvezett nekünk, mindenki nagyon jól érezte magát.